неділя, 30 січня 2022 р.

7 клас Контрольна робота Про минулі часи. (А. Чайковський,М. Стельмах, Г. Тютюнник)

 

Контрольна робота

Про  минулі часи. (А. Чайковський,М. Стельмах, Г. Тютюнник)

І варіант

1. Укажіть, що символізує образ гусей-лебедів у повісті М. Стельмаха

а)  щасливе дитинство та єднання з природою;   б) жіночу красу;

в) свободу та щастя українського народу;           г) вірне кохання

2. Яке сильне захоплення мав головний герой повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять»?

а) різьблення;     б) читання книжок ;        в) вишивання;      г) малювання.

3. Укажіть, кого змалював М. Стельмах в образі Михайлика

а) свого земляка й друга дитинства;     б) себе в дитинстві ;

в) вигаданого хлопчика;                        г) дядька Юхрима в дитинстві.

4. Який художній засіб використаний у фразі: «на… лебединих крилах летіла в майбутнє моя душа»:

а) епітет;     б) порівняння;        в) гіпербола;            г) метафора.

5. З якою метою Климко (Г. Тютюнник «Климко». вирушив у подорож до Слов’янська? Щоб:

а) поступити у ремісниче училище;                              б) погостювати у діда.

в) знайти тітку Марину і залишитися у неї жити;        г) здобути солі.

6. Що сталося з Климком наприкінці твору?

а) пішов до Зульфата;                                  б) залишився жити у тітки ;      

 в) його поранили;                                        г) його вбили.

7. Укажіть, коли відбувається дія у творі Г. Тютюнника «Климко»

а) за часів Першої світової війни;

б) відразу після завершення Першої світової війни;       

в) за часів Другої світової війни;     

г) відразу після завершення Другої світової війни .

8. Кого з рідних Павлуся татари взяли в ясир («За сестрою»)?

а) батька;              б) сестру;               в) дідуся;              г) мати.  

9. Яке прохання було у Павлуся до Девлета-Гірея?

а) звільнити козака Недолю; б) допомогти йому повернутися в Україну;

в) допомогти повернути в Україну невільника Остапа Швидкого;

г) подарувати багато грошей.

10. Установіть відповідність між темою та назвою твору.

1. Зображення життєвої долі українського села першої половини ХХ століття.
2. Зображення тяжких поневірянь дітей у часи фашистської окупації .
3. Відтворення страшних картин поневолення татарськими загарбниками українського народу.
А. А. Чайковський «За сестрою» 

Б. М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять»?

В. Г. Тютюнник «Климко»

11. Чому повість А. Чайковського «За сестрою» має таку назву?

12. Коротко розкажіть, як малий Михайлик поставився до жебраків (М. Стельмах «Гуси-лебеді летять»).

13. Чому Климко, герой твору Г. Тютюнника «Климко», не залишився жити у тітки Марини?

14. Дослідіть, в якому епізоді твору Г. Тютюнника «Климко», на ваш погляд, найповніше розкривається вдача головного героя.

 

Контрольна робота

Про  минулі часи. (А. Чайковський,М. Стельмах, Г. Тютюнник)

ІІ варіант

1. М. Стельмах присвятив свій твір «Гуси-лебеді летять».

а) всім мешканцям рідного села;     б) сину Ярославу;

в) дядьку Себастіяну;                       г) своїм батькам.

2. Укажіть, від імені кого ведеться оповідь у творі М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять»

а) Юхрима Бабенка;                              б) діда Михайлика;

в) хлопчика Михайлика;                       г) сторонньої третьої особи.

3. Укажіть, про що дуже мріяв Михайлик

а) стати дорослим;                               б) допомагати голодним ;

в) смачно харчуватись;                       г) ходити до школи.

4. Вирізнити, що є символом у повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять…»

а) птахи;     б) рідна хата;        в) сонце;      г) хліб і сіль.

5. З ким жив Климко з однойменної повісті Г. Тютюнника, коли осиротів?

 а) з дядьком Кирилом;     б) з тіткою;        в) з бабусею;      г) з сусідкою.

6. Укажіть, яка річ була для Климка особливо дорогою («Не брали її ні дощі, ні сніг, ані сонце»)

а) шапка;     б) діжурка ;        в) хустинка;      г) матроска .

7. Визначте, хто доглядав за Климком і лікував його, коли він захворів

а) Зульфат;     б) тітка Марина ;        в) учителька;      г) швець.

8. Визначте головну думку повісті А. Чайковського «За сестрою» 

а) задля високої мети можна збрехати;

б) Автор пишається минувшиною України;      

в) серед татар траплялися хороші люди;     

г) треба вірити в себе, зберігати надію, робити все для реалізації високої мети

9. Що сталося з Павлусем під час набігу татар? (А.Чайковський «За сестрою»

а) обороняв себе й рідних, потім втік на коні; б) заховався у дикий бузок;

в) його взяли в полон, коли він обороняв рідних;

г) перелякався, а потім заховався у родичів.

10. Установіть відповідність між темою та назвою твору.

1. Зображення тяжких поневірянь дітей у часи фашистської окупації .
2. Відтворення страшних картин поневолення татарськими загарбниками українського народу.
3. Зображення життєвої долі українського села першої половини ХХ століття.
А. А. Чайковський «За сестрою» 

Б. М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять»?

В. Г. Тютюнник «Климко»

11. Чому повість А. Чайковського «За сестрою» має таку назву?

12. Назвіть епізоди з повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять…», що свідчать про доброту й чуйність Михайлика.

13. Коротко розкажіть, як Климко і Зульфат допомогли своїй вчительці Наталі Миколаївні (Г. Тютюнник «Климко»).

14. Висловіть власне судження про мужність і лицарську відвагу Павлуся, героя твору А.Чайковського «За сестрою».

Немає коментарів:

Дописати коментар