вівторок, 21 квітня 2020 р.

5 клас . Самостійна робота


РЕЧЕННЯ З ОДНОРІДНИМИ ЧЛЕНАМИ, ЗВЕРТАННЯМИ ТА ВСТАВНИМИ СЛОВАМИ
1. Укажіть речення, в якому є однорідні члени.
А. Велика кількість птахів оселяється на березі моря.
Б. Поклала в торбинку хліба та цибулі.
В. Моя любов до народу не дозволяє мені віддати рідний край на поталу
лютому гнобителю.

2. Укажіть речення, в якому є узагальнююче слово перед однорідними членами.
А. Харитя поклала торбинку, взяла в руки серп і почала жати.
Б. Плоскі вершини гір вкриті ковилою, житняком, шавлією.
В. Полювати на дрібних тварин злітаються хижі птахи: орли, сови,
яструби.

3. Укажіть речення, в якому після узагальнюючого слова треба ставити двокрапку
(деякі розділові знаки опущено).
А. Низькі ділянки Полісся займають болота.
Б. Великої шкоди завдають сільському господарству миші, ховрахи,
хом'яки.
В. У лісах багато росте дерев береза, дуб, клен.

4. Укажіть речення, в якому правильно розставлено розділові знаки.
А. Зуби руйнуються від розкушування кісточок: слив, вишень, абрикосів.
Б. Ми споживаємо різні продукти: м'ясо, молоко, сир, картоплю.
В. Для лікування людей створено: курорти Трускавець, Моршин, Свалява.

5. Укажіть речення, в якому є звертання (розділові знаки опущено).
А. Дозволь батьку отамане нам на башти стати.
Б. Та це ж садівникова донька Наталка маленька помічниця.
В. Моя подруга Ганнуся якось зайшла до мене.

6. Укажіть речення, в якому є вставне слово (розділові знаки опущено).
А. Дивна річ лежить переді мною.
Б. Дивна річ лелеки залишилися зимувати в оселі.
В. Ранньою весною буває на річці повінь.

7. Уведіть у речення вставне слово, вкажіть у дужках, що воно виражає. Наведіть
власний приклад.
__________ , мені вдалося впіймати велику рибину.

8. Уведіть у подане речення звертання. Наведіть власний приклад.
Як я часто згадую тебе ____________ .

9. Напишіть твір-мініатюру
                                                        Моя улюблена пора року

7 клас. Самостійна робота. Службові частини мови.

Самостійна робота. Службові частини мови.


1. Прийменник вжито в реченні
А Десь поблизу співали пташки.
Б Лунає неподалік парку голосна пісня.
В Назустріч здіймалося місто вечірнє.
Г Напередодні усю ніч ішов дощ.
Д Мовчать церкви, мовчить базар, і лиш кричать кругом плакати.

2. Прийменник є в кожному реченні, окрім
А Без праці не проживеш.
Б Друзі пізнаються в біді.
В Не гріє сонце на чужині.
Г Як гукнеш, так і відгукнеться.
Д Час за гроші ніколи не можна купити.

3. Сполучник вжито в реченні.
А Дбай ,сину, про своїх друзів: вони повинні бути добрі.
Б Завжди приємно було згадувати всіх , кого  знав  в дитинстві.
В А добрі друзі -запорука успіху.
Г Любий сину кожен повинен стежити і за своїм тілом, і за душею.
Д Я, люба дитино, картав себе за недобре, виробив здатність дбати про душу

4. Сполучник вжито в реченні, окрім
А Коли я був у твоєму віці, то регулярно влаштовував собі сповідь .
Б «Чиста душа -то запорука людського здоров’я і довголіття», - говорили наші предки.
В Мова - знаряддя для засвоєння спадщини минулого й найвищих здобутків культури.
Г .Слово-  наймогутніше знаряддя, що уможливлює перегук поколінь.
Д Прилучення до скарбів рідної мови надає нам духовності та  дужості.

5. У котрому рядку вжито частку:
     А В долині – луки, трава по пояс.
     Б. Було у нього щось тривожне.
     В. Час – не наша власність.
     Г. Дівчина немов квітка.
     Д.Зроблю все, аби помагали.

6.У котрому рядку вжито частку:
А Дякую тобі за листа.
Б Хоч хвилиночку зачекай на мене.
В Пам’ятаю, як уперше пішов до школи.
Г Утішило мене те, що ти любиш музику.
Д Мені захотілося жити так, щоб душа співала.

7.У котрому рядку вжито частку:
А Стримую докори за те, що завинила.
Б Слова говорили про те, щоб волу дати.
В  Щастя було б на землі.
Г Мудрість, кажуть, приходить з віком.
Д Цвіт на каштанах вже погас.

8. Частка вжита в кожному реченні, окрім:
А Правда таки переможе.
Б Пішов би я в Україну.
В Майже тиждень не було дощу.
Г Я буду крізь сльози сміятись.

9. У котрому рядку виділене слово є сполучником, і його треба писати разом:
      А. Ворон висміює свиню за\те, що чорна.
      Б. Що\б улітку не вродило, зимою не зашкодить.
      В. Як\ би руки не працювали, а розум над ними пан.
     Г. Індик хоч не співає, за\те багато думає.
     Д. Він карався за\те, що зрадив.

10. У котрому рядку виділене слово є сполучником, і його треба писати разом:
АНе за\те вовка б’ють, що сірий, а за\те, що овечку з’їв.
Б Що\б біди не мати, треба працювати.
В Хитра людина за\що вчепиться, за\те й держиться.
Г Спасибі, вулице, за\те, що ти в життя моє вросла.
Д Я думаю про\те, що в мене є, що я лічу.

11.У котрому рядку виділене слово є сполучником, і його треба писати разом:
А .Як\би пес робив, то в чоботах би ходив.
Б . Я за\те, щоб кожен відповідав за свій вчинок.
В . Як\би ти не знав багато, а більше за всіх не знатимеш.
Г  Як\би ворона високо не літала, а на землю сяде.
Д .Що\б не спалахнуло, а горітиме довго.


12. Окремо з ні пишуться такі заперечні займенники:
А. ні/хто, ні/чим, ні/якому, ні/чийому;
Б. ні/про/що, ні/перед/чим, ні/від/кого, ні/до/якого;
В. ні/чим, ні/кому, ні/якому, ні/кого;
Г. ні/який. ні/чий, ні/якого, ні/ким.