1. Укажи
ознаки балади як літературного жанру:
а) невелика
кількість персонажів, казково-фантастичний зміст, незвичайність і загадковість
подій, гострота, трагічність у розв'язанні конфлікту, ліризм
б) зображення важливих подій, яскраві, сильні
людські характери, змалювання подій супроводжується авторськими відступами;
в)ліричний вірш,
призначений для співу; куплетна будова;
г) епічний твір; зображення широкої картини
життя персонажів протягом тривалого часу.
2. Яку
основу має балада «Тополя»:
а)
історичну;
б) фантастичну
в) фольклорну;
г) міфологічну?
3. Метаморфозою в баладі Тараса Шевченка «Тополя»
є:
А Розлука
безіменної дівчини з коханим
Б Мати вмовляє
вийти заміж за нелюба
В Зустріч з
ворожкою, трикратність
Г Дівчина
перетворюється на тополю.
4.
Хто спіймав татарського
ватажка Мустафу-агу («За сестрою»
А. Чайковський)
а) Остап Тріска
б) Семен Непорадний;
в) Андрій Недоля;
г) Петро Судак?
5.
Хто навчив Павлуся орієнтуватися за зорями:
а) мати; б) батько
в) дід; г) козаки
6. Про кого сказано: «...Був кремезний
козак літ тридцяти. Одягнений у широчезні, як море, червоні штани, які
підперізував широким шовковим поясом. На ногах добрі шкапові чоботи. Сорочка
була подерта і замащена... Жилаві руки з п'ястуками, мов довбеньки. ...Згинав
залізні штаби, а коня підіймав поперед себе, мов барана»?
А Павлусь Б Семен
Непорадний В Недоля Г Петро
7. Установи
послідовність частин у вірші Тараса Шевченка «Мені тринадцятий минало...»: 1, 2, 3, 4.
А Уже покликали
до паю,а я собі у бур'яні молюся
Богу...
Б Поглянув я на
ягнята — не мої ягнята!
В Та недовго
сонце гріло, недовго молилось...
Г А дівчина при
самій дорозі недалеко коло мене
плоскінь вибирала…
8. Установи відповідність між термінами та їхніми
визначеннями:
1. Тема; 2. Ідея;
3. Сюжет; 4. Кульмінація;
А Різке
протиставлення явищ, настроїв у художньому творі.
Б Момент
найвищого піднесення, напруження,
розвитку конфлікту, вирішального зіткнення характерів
В Коло подій,
життєвих явищ, представлених у
художньому творі, у тісному зв'язку з проблемами, які з них постають
Г Подія чи
система подій, у яких розкриваються характери й розв'язуються суперечності між
ними.
Д Основна думка
про зображені у творі життєві явища, висвітленню якої підпорядковано всі
картини й образи
9. Установи
послідовність подій за репліками:
1, 2, 3, 4.
А Таточку, тату,
де наша Ганна? — він обняв батька за шию...— Пропала, синочку, пропала!..
Б Ще вчора мама
бублики з медом пекла. Я заховав у кишені та з цим і втік; на тобі, Петре, це
мама пекла! — його лице скривилось, і він став хлипати
В Як тебе звуть?
— питає Недоля по-татарськи. - Я Мустафа-ага, син Ібрагіма, ханського
Девлет-Гірея, — сказав гордо татарин.
Г Біжи ж,
Ониську, до сотника й розкажи, що знаєш. — Розвивайся! — командував Тріска. —
Списи готов!
10. Доведіть на прикладах із твору, що повість
«Захар Беркут» є історичною.
11. Дайте розгорнуту відповідь на питання. Чи
можна вважати Захара Беркута хорошим батьком, якщо заради тухольців він готовий
пожертвувати сином? Підтвердіть думку фактами з твору.