четвер, 21 листопада 2019 р.

7 клас література


1.  Укажи ознаки балади як літературного жанру:
а) невелика кількість персонажів, казково-фантастичний зміст, незвичайність і загадковість подій, гострота, трагічність у розв'язанні конфлікту, ліризм
б)  зображення важливих подій, яскраві, сильні людські характери, змалювання подій супроводжується авторськими відступами;
в)ліричний вірш, призначений для співу; куплетна будова;
 г) епічний твір; зображення широкої картини життя персонажів протягом тривалого часу.
2.  Яку основу має балада  «Тополя»:
 а)  історичну; 
б)  фантастичну
в) фольклорну;
 г) міфологічну?
3. Метаморфозою в баладі Тараса Шевченка «Тополя» є:
А Розлука безіменної дівчини з коханим
Б Мати вмовляє вийти заміж за нелюба
В Зустріч з ворожкою, трикратність
Г Дівчина перетворюється на тополю.
4.  Хто  спіймав  татарського  ватажка  Мустафу-агу («За сестрою» А. Чайковський)
а)  Остап Тріска
б)  Семен Непорадний;
 в) Андрій Недоля;
 г) Петро Судак?
5.  Хто навчив Павлуся орієнтуватися за зорями:
а) мати; б) батько
в) дід; г) козаки
6. Про кого сказано: «...Був кремезний козак літ тридцяти. Одягнений у широ­чезні, як море, червоні штани, які підперізував широким шовковим поясом. На ногах добрі шкапові чоботи. Сороч­ка була подерта і замащена... Жилаві руки з п'ястуками, мов довбеньки. ...Згинав залізні штаби, а коня підіймав поперед себе, мов барана»?
А Павлусь   Б Семен Непорадний  В Недоля  Г Петро
7.  Установи послідовність частин у вірші Тараса Шевченка «Мені тринадцятий минало...»:           1, 2, 3, 4.
А Уже покликали до паю,а я     собі у бур'яні молюся Богу...
Б Поглянув я на ягнята — не    мої ягнята!
В Та недовго сонце гріло, недовго молилось...            
Г А дівчина при самій дорозі    недалеко коло мене плоскінь вибирала…
8. Установи відповідність між термінами та їхніми визначеннями:
1. Тема; 2. Ідея; 3. Сюжет; 4. Кульмінація;
А Різке протиставлення явищ, настроїв у художньому творі.
Б Момент найвищого піднесення,  напруження, розвитку конфлікту, вирішального зіткнення характерів
В Коло подій, життєвих явищ,  представлених у художньому творі, у тісному зв'язку з проблемами, які з них постають
Г Подія чи система подій, у яких розкриваються характери й розв'язуються суперечності між ними.
Д Основна думка про зображені у творі життєві явища, висвітленню якої підпорядковано всі картини й образи
9.  Установи послідовність подій за репліками:
1, 2, 3, 4.
А Таточку, тату, де наша Ганна? — він обняв батька за шию...— Пропала, синочку, пропала!..
Б Ще вчора мама бублики з медом пекла. Я заховав у кишені та з цим і втік; на тобі, Петре, це мама пекла! — його лице скривилось, і він став хлипати
В Як тебе звуть? — питає Недоля по-татарськи. - Я Мустафа-ага, син Ібрагіма, ханського Девлет-Гірея, — сказав гордо татарин.
Г Біжи ж, Ониську, до сотника й розкажи, що знаєш. — Розвивайся! — командував Тріска. — Списи готов!
10. Доведіть на прикладах із твору, що повість «Захар Беркут» є історичною.

11. Дайте розгорнуту відповідь на питання. Чи можна вважати Захара Беркута хорошим батьком, якщо заради тухольців він готовий пожертвувати сином? Підтвердіть думку фактами з твору.