понеділок, 23 листопада 2020 р.

Українська мова 8 клас Контрольна робота №2 Просте речення. Двоскладне речення

 

Українська мова 8 клас

Контрольна робота №2

Просте речення. Двоскладне речення

Варіант I

І-ІІ рівні

1.   Двоскладними реченнями називаються речення:

А   у яких наявні обидва головні члени — підмет і присудок — із залежними від них словами чи без них;

Б   у яких головний член означає дію, що стосується певної особи;

В   з одним головним членом;

Г   у яких дійова особа мислиться неозначено.

2.   Граматично незалежний член двоскладного речення, що означає предмет, про який говориться в реченні, називається:

А   додатком;

Б   обставиною;

В   підметом;

Г   присудком.

3.   Укажіть речення, у якому підмет виражений словосполученням.

А   Трактором орати — хліба вдосталь мати. (Нар. творч.)

Б   Сто зозуль кувало щовесни. (І. Нехода)

В   Машина спускалася в байрак. (О. Гончар)

Г   Мені осіння ніч короткою здається. (Леся Українка)

4.   Укажіть речення зі складним іменним присудком.

А   Мені і в непроглядній пітьмі днів твоя лунала б мова солов’їно. (Д. Павличко)

Б   Як романтично він умів оповідати про норов лебедів і звичаї гусей. (М. Рильський)

В   З лотоків летять діаманти, млиновеє коло шумить. (Леся Українка)

Г   Поля й толока лежали покриті грубою верствою снігу. (О. Кобилянська)

5.   Укажіть речення, у якому прикладка з означуваним словом пишеться через дефіс (розділові знаки пропущено).

А   Не той тепер Миргород, Хорол річка не та. (П. Тичина)

Б   За яскраве забарвлення дали омелюхам ще одну назву красавки. (А. Волкова)

В   Дрозди чикотні з діловитим азартом дзьобали ягоди. (О. Копиленко)

Г   Князь Кий скликав усіх мужів на раду. (А. Кащенко)

6.   Укажіть речення, у якому вжито прямий додаток.

А   Дуб із дубом стали рядом, гомоніли древнім ладом. (А. Малишко)

Б   Виходить дівчина із хати води в криниці набирати. (А. Малишко)

В   Темна хмара озвалася громом гучним, освітилась вогнем блискавиці… (Леся Укра­їнка)

Г   Везе Марко Катерині сукна дорогого, а батькові шитий пояс шовку червоного, а наймичці на очіпок парчі золотої… (Т. Шевченко)

ІІІ рівень

1.   Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.

1    обставина

2    означення

3    додаток

А   Усе тіло зробилося легким, пружним, нестримним. (О. Гончар)

Б   Тиша і холод обіймають його. (М. Коцюбинський)

В   Теплохід пішов по Дніпру вниз. (В. Винниченко)

Г   Розквітає калина і стає гарною, як дівчина у весільному вбранні. (Із журналу)

2.   Установіть відповідність між реченням і способом вираження присудка в ньому.

1    простий дієслівний

2    складений дієслівний

3    складений іменний

А   За рідний край віддать готові вони свою гарячу кров. (В. Сосюра)

Б   Ти вічно цвіти, Батьківщино. (П. Воронько)

В   Вечір був чарівний, зоряний, пісенний. (О. Гончар)

Г   Шум акацій… Посьолок і гони. (В. Сосюра)

3.   У кожному з речень визначте граматичну основу. Укажіть присудки прості й складені.

А   Лине наді мною небо України. (В. Сосюра)

Б   Небо в сутінь буває сірим… (В. Симоненко)

В   А життя — це поле несходиме. (Д. Білоус)

Г   Мелодія була тендітна. (Р. Лубківський)

Д   Я перестаю боятися вітру. (Є. Гуцало)

ІV рівень

Складіть невеликий опис у художньому стилі «Вулиця, на якій я живу» (6-7 речень). Використайте у ньому складені дієслівні присудки і порівняльний зворот.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                        Українська мова 8 клас

Контрольна робота №2

Просте речення. Двоскладне речення

Варіант II

І-ІІ рівні

1.   Просте речення — це:

А   речення з кількома граматичними основами;

Б   речення, у якому кілька граматичних основ поєднуються сурядними сполучниками;

В   граматично організована одиниця мови, яка має одну граматичну основу;

Г   речення, у якому кілька граматичних основ поєднуються підрядним зв’язком.

2.   Порядок слів у реченні може бути:

А   прямим і зворотним;

Б   головним і другорядним;

В   слабким і сильним;

Г   закінченим і незакінченим.

3.   Укажіть речення зі складним дієслівним присудком.

А   Снаряди почали вже падати в річку. (О. Довженко)

Б   Осінь стояла червоно-багряна, палаюча, суха. (О. Гончар)

В   І нехай наше життя буде чудесною піснею. (І. Цюпа)

Г   Тече вода в синє море, та не витікає. (Т. Шевченко)

4.   Укажіть речення, у якому вжито непрямий додаток.

А   Жінка стала одбирати книжки. (А. Головко)

Б   Всіх владарка-ніч покорила. (Леся Українка)

В   Більш за все чомусь любив я моркву. (О. Довженко)

Г   Вкрилась темна земля зіллям-рястом дрібним; все кориться мені, мов цариці. (Леся Українка)

5.   Укажіть речення, у якому ставиться тире між підметом і присудком (окремі розділові знаки пропущено).

А   Поезія це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі. (Л. Костенко)

Б   Життя стає радістю і святом для кожного в рідному краю. (В. Сосюра)

В   У Києві є чарівні своєю красою й привабливістю місця.

Г   Будівля була відкрита всім чотирьом вітрам. (О. Гончар)

6.   Укажіть речення, у якому вжито неузгоджене означення.

А   Накрапає теплий, справді-таки дрібен-дрібен дощик. (Є. Гуцало)

Б   Ще треті півні не співали, ніхто ніде не гомонів. (Т. Шевченко)

В   Шопена вальс… Ну хто не грав його і хто не слухав? (М. Рильський)

Г   Гола земля, бита крилами вітру, безнадійно сіріла над олов’яним небом. (М. Коцюбинський)

ІІІ рівень

1.   Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.

1    додаток

2    означення

3    обставина

А   Український степ чарівний і величний. (І. Цюпа)

Б   Ми готувалися переходити лінію фронту. (О. Гончар)

В   Синіли плавні за Дніпром. (О. Гончар)

Г   Андрійко був повновидий, ясноокий, кучерявий. (Марко Вовчок)

2.   Установіть відповідність між реченням і способом вираження присудка в ньому.

1    простий дієслівний

2    складений дієслівний

3    складений іменний

А   Місто стало невпізнанним. (Ю. Збанацький)

Б   На погребні любив спати дід. (О. Довженко)

В   Довга зимова ніч. Довга. (Г. Тютюнник)

Г   Літературний гурток вивчатиме твори сучасних письменників.

3.   У кожному з речень визначте граматичну основу. Укажіть присудки прості й складені.

А   Шуміла осінь жовтим садом. (В. Сосюра)

Б   Червона осінь сіла спочивать. (А. Малишко)

В   Осінь я давно хвалити звик за її веселий, добрий звичай. (М. Рильський)

Г   Осінь — вмирання, примир’я, прощання. (О. Олесь)

Д   Вода стає прозорішою. (А. Малишко)

ІV рівень

Складіть невеликий опис у художньому стилі «Вулиця, на якій я живу» (6-7 речень). Використайте у ньому складені дієслівні присудки і порівняльний зворот.

Немає коментарів:

Дописати коментар